685. Utan kött mår jag strålande

Jag har varit vegetarian i forntida dagar. Jag har längtat tillbaka till det vegetariska hela tiden. Men det har varit svårt att ensam i familjen vilja ha vego och samtidigt vara glutenintolerant. Nu har vi här hemma ändå ätit mindre rött kött länge, för klimatets skull.

Men så skedde ett mirakel, maken och jag kollade på Gamechangers på Netflix. Och då utbrast maken att ”vi provar vegandiet!”

Och plötsligt är matlagning så roligt! Efter dryga månaden är jag helt såld, jag mår så fantastiskt bra, i mage, kropp och hjärna. Jag håller mestadels strikt diet, det har hänt jag ätit ett ägg, ost en annan gång, och fisk i hemmagjorda sushin.

Jag brinner så för denna kost och planerar en rejäl vegan/vegetarisk inspotjejfest. Alltså lycka!

Publicerad av Ewas 1000 tavlor

Konstnär

Lämna en kommentar